Gewoon zomaar . . .

.
Oh. Nederland, mijn Land van steeds verlangen

van weilanden en bosranden, van dorpen en die brug

van heide, bossen, boerderijen in de verte

oh. onbetaalbaar Land….geef mij m’n gulden terug !

laat mij mijn schuld uit eigen zak betalen

maar óók beseffen wanneer dat niet kan

ik wil niet weten of die klotenkoersen dalen

ik wil weer mens zijn..onder óns..niet boven Jan…

want ‘k spreek een taal, die weinigen nog spreken

en ‘k heb ’n grens nog nauwelijks gekend

maar steeds opnieuw is óverduidelijk gebleken:

voor Uw behoeften geeft geen mens 1 cent !
.
Jasterke
.

E.J. Bron

Geplaatst door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

View original post

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Gewoon zomaar . . .

  1. dutchess43

    Ja dàt land wil ik ook wel terug Jasterke, maar dat was óóit , dass komt NIE wieder….. vraag maar aan mutti ( die àlles al weet).

  2. henk verhoef

    Het verwondert mij feitelijk dat U naar de tijd terug verlangt van Ruudje lubberd billenknijper en dries van 8 de treinkaper-oplosser en wimpie kok als min van fin en later balkanoorlog man en de verwelkomers van de verrijkers… maar bovenal van de mannen die begonnen met het verder bouwen van de LUCHTKASTELEN
    Nederland groeide vooral in schulden en drugs-/drankconsumptie…toen nog wél die situatie van ruimte in het Land.

    Gelukkig heeft men de Euro toen afgeschaft want Nederland was ook FAILLIET na zoveel jaren potverteren…
    Hoeveel mensen verlangen er dan terug naar de gulden– iemand die 20 was in 2000 (jonger verdiende niet en kreeg teveel zakgeld) ergo mensen, ouder dan een jaar of 40, hebben de gulden ( die toendertijd iedere dag minder waard werd) meegemaakt sommige hebben helemaal geen heimwee naar de glden… immers zij hadden er nooit een ( toen reeds aardig wat armoede en Uitkeringstrekkers– en AOW was helemaal geen rijkdom)
    De jongere Nederlanders (blank en verrijkers van alle kleuren- kénnen de gulden niet eens….

    Ook weet men niet meer van bossen en weilanden etc– Nederland is volgebouwd (behalve beetje in oosten) en zit men meer dan 400 op een km dan wel met zijn 2e op een voetbalveldje van Excelcior ( binnen de lijnen)… de rest is varkens- en kippenstallen
    Heb het in 1956 verlaten en alleen op kantoorbezooek terug geweest en zou het land niet eens meer kunnen terugvinden– er woonden toen een 10 miljoen blanken terwijl ik in 1948 voor het eerst rijst at in de rijstepap!

    Dat land bestaat niet meer– Toen ik de laatste keer (alweer 4 jaar terug) in Amsterdam was (op het station op zondagmorgen) was ik de enige blanke terwijl het aardig druk was met allerlei soorten getinten, maar om 8 uur nog geen krantje te koop… leek het India wel !

    Oh wacht ik vergis me: er was ook een blanke NS mens dat werkte- en zei dat de treinen vertraagd waren…

    Gelukkig heeft u de euro niet meer… dan zou je een 100 gulden moeten neertellen voor een busritje die nooit op tijd is…

    • .
      binnenkort beste Henk ( als ik terug ben van die vakantie…) zal ik bij leven en welzijn wat pósitieve herinneringen op papier zetten… 😛

      • henk verhoef

        je bedoelt toen mannen nog gewoon echte ballen in de broek hadden en achter de meiden aangingen ipv die leuke boy
        of toen vrouwen nog zelf een kind konden krijgen ipv er eentje halen in een arm, land dan wel met de KI
        of toen men niet verzoop in de schjulden of je buren gewoon kon verstaan en de dokter nog een dokter was en niet een 9-5 kwast en een meester op school respect en vooiral kennis had en hart voor zijn vak/leerlingen
        Noistalgie– maar wat een verarming he en dat terwijl men denkt rijker te zijn ) kost heel wat drank/drugs en pilletjes

      • henk verhoef

        fijne vakantie en mooi weer

        De tijd toen je nog gewoon een eitje kon eten
        dat ook nog naar een eitje smaakte ipv vismeel( of wat die kippen dan ook gevroten mogen hebben)

        de tijd van eerlijke politici– kan ik mij niet herinneren– dan moet je terug naar jaar kruik